Esemény
2019.07.31.

Egan Bernal, a ŠKODA AUTO kristálytrófeájával ünnepelte Tour de France győzelmét

›Alain Favey, a ŠKODA AUTO értékesítésért és marketingért felelős igazgatósági tagja adta át a trófeát a pontverseny győztesének, Peter Sagannak a Champs-Elysées-n›A ŠKODA Design és a cseh üvegművészet: A kristályüveg trófeák a hagyományos „Spitzstein” technikának nevezett üvegmetszési eljárás előtt tisztelegnek›A ŠKODA AUTO 16. alkalommal került reflektorfénybe, mint a Tour de France hivatalos főtámogatója és járműszolgáltató partnere›Az autógyártó ötödik alkalommal támogatta a Zöld Trikót (Green Jersey), a pontverseny győztesének járó díjat
tour the france

Mladá Boleslav / Budapest, 2019. július 31. – Egan Bernal a Tour de France 2019. évi győztese. A ŠKODA Design által alkotott kristályüveg trófeával vasárnap ünnepelte a 22 éves kolumbiai első győzelmét Párizsban, a Champs-Élysées-n. A 106. alkalommal megrendezett, hagyományos kerékpárverseny több, mint 3480 kilométeren keresztül vezette résztvevőit Belgiumon és Franciaországon át. A hivatalos ünnepségen, Alain Favey, a ŠKODA AUTO értékesítéséért és marketingért felelős igazgatósági tagja adta át a díjat a pontverseny győztesének, Peter Sagannak. A Zöld Trikó (Green Jersey) győztesének járó zöld kristályból készült trófeát szintén a ŠKODA Design alkotta.

 

A ŠKODA AUTO 2004 óta támogatja a Tour de France versenyt, és ebben az évben a cég már 16. alkalommal hivatalos főtámogató és járműszolgáltató partner. A cseh márka 250 járművet biztosított a szervezőknek és a verseny vezetőségének, élükön egy ŠKODA SUPERB típussal. Mint a korábbi években is, a márka zászlóshajója Christian Prudhomme versenyigazgatót szolgálta, figyelemfelkeltő Corrida Red (versenypiros) színben, mint mozgó vezérlőközpont (további információk). A ŠKODA ötödik alkalommal támogatta a Zöld Trikót (Green Jersey), a pontverseny győztesét.

 

Ebben az évben ismét a ŠKODA felelt a Tour de France győzteseinek trófeáiért. A 60 centiméteres és 4 kilogrammos cseh üvegműves mesterműveket a Lasvit cseh vállalat készítette el, Peter Olah, a ŠKODA AUTO tervezőjének segítségével. A trófeák elegáns sziluettje mostanra a Tour de France jelképe lett. Felületének kialakításához a ŠKODA AUTO tervezői minden évben új forrásokból szereznek ihletet. Az idén a trófeák a hagyományos „Spitzstein” elnevezésű üvegmetszési technika előtt tisztelegnek (további információk).

 

A 106. Tour de France július 6-án rajtolt a Grand Départ eseménnyel Brüsszelben, a belga fővárosban. A Belgiumon és Franciaországon át vezető, 3480 kilométeres út Párizsban ér véget, amelynek során a 176 versenyzőnek 21 szakaszt kell teljesítenie, ebből 7 hegyi szakaszt 5 hegyi befutóval. Ebben az évben a Tour de France legmagasabb pontja a 2770 méteres tengerszint feletti magasságban fekvő Col de l’Iseran volt. A Tour de France egy különleges esemény évfordulóját is ünnepelte idén: pontosan 100 évvel ezelőtt – 1919 július 19-én – Eugène Christophe, a sport történetében először viselhette a sárga mezt, mint az összetettben vezető versenyző. Most, egy évszázaddal később Egan Bernal ragadhatta magához a megérdemelt Maillot Jaune-t (sárga trikó).