Autó Derzbach Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Kiszállításai és pénzügyi eredményei tekintetében egyaránt új rekordot állított fel 2017-ben a ŠKODA AUTO
2018.03.23.
Újdonság a ŠKODA-ról

Kiszállításai és pénzügyi eredményei tekintetében egyaránt új rekordot állított fel 2017-ben a ŠKODA AUTO

› Kiszállítások: új rekord 1 200 500 autóval (+6,6 százalék)› Forgalom: 16,6 milliárd euróval (+20,8 százalék) új rekordot állított fel aŠKODA AUTO› Működési eredmény: 34,6 százalékkal több, 1,6 milliárd euró› Új csúcs a legjelentősebb piacon: 325 000 kiszállítás Kínában› Továbbra is növekedési pályán: az eddigi legjobb januári és februári eredmény, összesen 196 600 kiszállítással› Folytatódik a termékoffenzíva: 19 modellújdonság az elkövetkező két év során› A vállalat történetének legnagyobb beruházási programja: a ŠKODA AUTO mintegy kétmilliárd eurót invesztál az elkövetkező öt év során alternatív hajtásrendszerekbe és új mobilitási szolgáltatásokba

2017-es rekord

Mladá Boleslav/Genf, 2018. március 20. – Egész eddigi története legsikeresebb évének bizonyult a 2017-es esztendő a ŠKODA AUTO számára, a cseh gyártó ugyanis globális kiszállításai és pénzügyi mutatói tekintetében egyaránt új rekordértékeket ért el. Kiszállításai 6,6 százalékkal 1 200 500 járműre (2016: 1 126 500) nőttek a megelőző évhez képest, ezzel a ŠKODA AUTO eddigi legsikeresebb üzleti évét zárta. Ugyanezen időszak alatt forgalma 20,8 százalékkal ugyancsak új csúcsértékként 16,6 milliárd euróra (2016: 13,7 milliárd euró) bővült. 1,6 milliárd euró működési eredményével a nagy hagyományokra visszatekintő cseh márka 34,6 százalékos növekedést könyvelhetett el a megelőző évhez képest (2016: 1,2 milliárd euró). „Stratégia 2025” programjával, illetve ahhoz kapcsolódó termékoffenzívájával a vállalat immár jövőbeni növekedését készíti elő. Az elkövetkező két év során a ŠKODA AUTO összesen 19 új modellje jelenik meg a piacon, köztük már 2019-ben az idei Genfi Autószalonon bemutatkozott ŠKODA VISION X tanulmány sorozatgyártású változatával.

 

„A 2017-es esztendő meggyőzően igazolta, milyen kedvező fogadtatásra talált széles és vonzó modellpalettánk: több mint 1,2 millió kiszállított járművel 2017 a vállalat történetének eddigi legsikeresebb éve” – hangsúlyozta Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke. „Ezúton is szeretnék köszönetet mondani szerte a világon minden ügyfelünknek termékeink iránt tanúsított bizalmukért és márkánk iránti hűségükért, mi pedig minden eddiginél motiváltabban kívánunk haladni ezen az úton. S pontosan ezt tesszük, amikor nem csupán 19 új modellel jelenünk meg 2020 végéig a piacon, hanem a vállalat történetének legszélesebb körű beruházási programját is elindítjuk: az elkövetkező öt év során a ŠKODA AUTO mintegy kétmilliárd eurót invesztál az elektromos mobilitás és az új mobilszolgáltatások területeibe, következetesen folytatva ’Stratégia 2025’ programja végrehajtását” – folytatta Bernhard Maier.

 

Klaus-Dieter Schürmann, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a pénzügy és az IT területeiért felelős tagja hozzátette: „A 2017-es üzleti év során tovább növeltük kiszállításainkat, miközben magasan tartottuk termelési helyszíneink kihasználtságát. Termékeink modellek szerinti kedvező megoszlásával (modellmix), illetve tovább optimalizált termékköltségeinkkel sikerrel haladhattunk a nyereséges növekedés útján. Rekordszintű, 1,6 milliárd eurós működési eredményünk (+34,6 százalék) forgalmunkat (+20,8 százalék) is meghaladó mértékben nőtt, ami mindenekelőtt SUV-stratégiánk sikeres végrehajtásának és tovább javuló költségpozícióink eredménye.”

 

„Munkatársaink alkotják e nagyszerű sikerek legfontosabb pillérét” – emelte ki Bohdan Wojnar, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a személyügy területéért felelős tagja és a teljes kollektívának köszönetet mondott a vezetés nevében. „Dolgozóink nagyfokú elkötelezettségükkel és tudásukkal tették lehetővé e kiváló eredményeket. Az elektromos mobilitás, illetve az automatizálás és a robotizálás területein a jövőben is célzottan kívánjuk továbbképezni őket, hogy teljes mértékben felkészülten várhassák az autóipar jövőbeni átalakulását” – folytatta Bohdan Wojnar.

 

 

A vállalat történetének legsikeresebb éve

Forgalma és eredménye tekintetében egyaránt új rekordértékeket ért el a ŠKODA AUTO a 2017-es üzleti év során. A forgalom 16,559 milliárd euróra (2016: 13,705 milliárd euró) emelkedve az eddigi, 2016-os rekordot is 20,8 százalékkal múlta felül. A működési eredmény 34,6 százalékkal 1,611 milliárd euróra (2016: 1,197 milliárd euró) emelkedett, ami a forgalom 9,7 százalékának (2016: 8,7 százalék) felel meg.

 

Az adózás előtti eredmény 33,9 százalékkal 1,570 milliárd euróra (2016: 1,173 milliárd euró), nőtt, míg az adózás utáni eredmény 2017-ben 1,274 milliárd euróra (2016: 0,951 milliárd euró), azaz 34,0 százalékkal magasabbra adódott a megelőző évinél. A beruházások 733 millió euró (2016: 548 millió euró) értékben zajlottak tavaly.

 

 

Továbbra is Kína a legjelentősebb piac

A ŠKODA AUTO rekordszámú, 1 200 500 gépkocsiját szállította ki ügyfeleinek 2017 folyamán, ami 6,6 százalékos növekedést jelent 2016-hoz (1 126 500 kiszállítás) viszonyítva. A ŠKODA AUTO tíz legjelentősebb piacának élén 325 000 kiszállítással tavaly is Kína állt, majd Németország (173 300), Csehország (95 000), Nagy-Britannia (80 100), Lengyelország (66 600), Oroszország (62 300), Franciaország (27 300), Törökország (25 000), Olaszország (24 700) és Ausztria (24 300) következett.

 

Ugyancsak erősen kezdte a ŠKODA AUTO a 2018-as esztendőt is, egyaránt új rekordot állítva fel januárban és februárban, illetve 12,4 százalékkal összesen 196 600 darabra (2017: 174 900 jármű) növelve kiszállításait az első két hónap alatt. Márciusban számos újdonsággal érkezett a Mladá Boleslav-i gyártó a Genfi Autószalonra. A ŠKODA VISION X tanulmány világpremierje mellett a márka itt mutatta be széles körűen továbbfejlesztett ŠKODA FABIA sorozatát és a ŠKODA KODIAQ L&K formájában a népszerű SUV-modell csúcsváltozata is megjelent a rivaldafényben.

 

 

Sikeres termékportfolió

Immár hét személygépkocsi-sorozatával – CITIGO, FABIA, RAPID, OCTAVIA, KAROQ KODIAQ és SUPERB – a cseh gyártó története eddigi legszélesebb termékportfólióját kínálja. Legkedveltebb modelljének 2017-ben is a ŠKODA OCTAVIA bizonyult, míg zászlóshajója, a ŠKODA SUPERB tovább haladt növekedési pályáján. Jelentősen hozzájárult a 2017-es értékesítési rekordhoz a ŠKODA KODIAQ. A nagyméretű SUV-modellt első teljes értékesítési éve során mintegy 100 ezer példányban szállították ki, míg a tavaly ősszel a piacra érkezett KAROQ kompakt SUV-modellből mindössze néhány hét alatt 6500 darab kelt el és további több ezer megrendelés érkezett rá.

 

 

2020-tól akkumulátorhajtású gépkocsi is készül Mladá Boleslavban

A nagy hagyományokra visszatekintő cseh márka a jövőben az elektromos mobilitásra kíván összpontosítani és története legnagyszabásúbb beruházási programja keretében folytatja az innovatív hajtástechnikák fejlesztését. 2019-ben indul a ŠKODA CITIGO BEV, azaz a márka első tisztán elektromos modelljének gyártása, s még ugyanebben az évben gördül le Kvasinyban a szerelőszalagról a ŠKODA SUPERB PHEV, vagyis az első hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású ŠKODA. Ugyancsak 2019-től a ŠKODA AUTO Mladá Boleslav-i gyára a vállalatcsoport további márkái számára is készít elektromos komponenseket, 2020-ban pedig kezdetét veszi a Volkswagen-csoport moduláris elektromos platformjára (MEB) épülő, tisztán elektromos hajtású ŠKODA VISION E sorozatgyártása. A cseh gyártó az elkövetkező két év során összesen 19 új modellel jelenik meg a piacon, köztük a Genfi Autószalonon bemutatott VISION X nagyvárosi crossover (Urban Crossover) tanulmány sorozatgyártású változatával, amely már a jövő év során megérkezik. 2025-ig összesen tíz részben vagy tisztán elektromos modell jelenik meg a ŠKODA AUTO kínálatában.

 

 

ŠKODA AUTO – egyértelmű stratégia egészen 2025-ig

„Stratégia 2025” programjával a ŠKODA AUTO annak koncepcióját határozta meg, hogyan kívánja további növekedésre váltani az autóiparban – elsősorban az elektromos mobilitás, az automatizált vezetés és a connectivity területein – zajló mélyreható átalakulást. Ugyancsak a márka központi aktivitási területe termékeinek és folyamatainak digitalizációja, az újabb piacok meghódítása, illetve hagyományos autógyártói tevékenységének sokrétű mobilitási szolgáltatásokkal való bővítése. A ŠKODA AUTO ezzel két dimenzióban is növekedni kíván: járműértékesítése bővítése mellett új üzleti területek – mint például a digitális mobilitási szolgáltatások – jelentenék a fejlődés még szélesebb alapját. „Stratégia 2025” programja keretében a ŠKODA AUTO intenzíven kívánja fejleszteni nemzetközi jelenlétét is. A vállalat jelenleg 102 piacon aktív és tervei szerint 120 országra terjesztené ki tevékenységét. Még az idén megjelennek a márka termékei Szingapúrban, 2019-ben pedig a dél-afrikai piacra is belép.

 

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.