Autó Derzbach Hírek

Tökéletes társ minden úton. A nyüzsgő városi rohanáshoz megfelelő modelltől, a tágas üzleti, és az innovatív elektromos járműig a ŠKODA választéka mindent lefed. Találja meg az Ön számára tökéletes ŠKODA modellt!

  1. Hírek
  2. Az első generáció bemutatója az 1999-es Frankfurti Autószalonon volt. Ma a Fabia a Škoda harmadik legnépszerűbb modellje, amelyből immár 5 millió darab készült.
2025.05.28.
Újdonság a Škodától

Az első generáció bemutatója az 1999-es Frankfurti Autószalonon volt. Ma a Fabia a Škoda harmadik legnépszerűbb modellje, amelyből immár 5 millió darab készült.

Négy generáció, öt millió eladott autó 26 év alatt – és még a crossoverek és SUV-ok korában is jól teljesít. Ez a Fabia, amely az Octaviával együtt a Škoda modern kori sikertörténetének egyik alappillére lett. Az első generáció ötajtós ferdehátúként debütált, hossza alig érte el a négy métert. Kevesebb mint egy évvel később jött a kombi, majd 2001-ben a négyajtós szedán is megérkezett.    A ma már ikonikus formaterv Dirk van Braeckel főtervező és csapatának munkája. A Volkswagen-csoport modern PQ24-es padlólemezére épült, és széles motorválasztékot kínált: az alap 1.0 literes, négyhengeres MPI-től (37 kW) és az 1.2-es háromhengeres HTP-től (40 kW) egészen a sportos RS változat 1.9 TDI motorjáig (96 kW).      A Fabia első generációja volt a legsikeresebb: kilenc év alatt 1.788.063 példány talált gazdára. Bár tömegmodell volt, akadt néhány különleges változata is, amelyek nemcsak a gyűjtőknek lehetnek érdekesek. Ilyen volt például a kétliteres benzines változat, amelyből csak 593 darabot adtak el, ezeket is mind a cseh piacon. A sárga Sprint fényezésű modellek is ritkák – mindössze 2313 készült belőlük 2002-ig. A legritkábbak közé tartozik a Felicia Hot Chili névre keresztelt, piros metálfényű verziója is, amelyből csupán 442 darabot adtak el 2000-ben.A második generációt 2007 tavaszán mutatták be a Genfi Autószalonon. Továbbra is a PQ24 platformra épült, de 22 mm-rel hosszabb és 47 mm-rel magasabb lett. Itt is volt kombi és RS (ezúttal 1.4 TSI motorral), újdonságként pedig megjelent a Scout terepesített változat is. Ekkor jelent meg először a ma már megszokott Monte Carlo felszereltségi szint is.   A harmadik generáció premierje a 2014-es Párizsi Autószalonon volt. Az újabb PQ26-os platformra épült, méretei jelentősen változtak: 90 mm-rel szélesebb, 30 mm-rel alacsonyabb lett. Itt jelentek meg az első komolyabb vezetéstámogató rendszerek is, például a Front Assist, az adaptív tempomat és a fáradtságfigyelő. A 2018-as frissítés után már LED-es fényszórók és holttérfigyelő is rendelhető volt.   A jelenlegi, negyedik generáció 2021 óta van piacon, kizárólag ferdehátúként. Az MQB A0 platformra épül, hossza meghaladja a 4,1 métert, csomagtartója 380 literesre nőtt. Modern extrái között megtalálható az automatikus parkolás, a 2.0-s vezetéstámogató rendszer adaptív tempomattal, sávtartó automatikával, valamint prediktív gyalogos- és kerékpárosvédelem is.És a történet még korántsem ért véget – Andreas Dick, a Škoda Auto igazgatótanácsának tagja szerint:„Tekintettel arra, hogy a jelenlegi, negyedik generáció modern technológiát, sok biztonsági funkciót, gazdaságos és praktikus kialakítást kínál, a Fabia gyártását 2030 után is folytatni fogjuk.”   Csak a skoda

skoda

Schrekra dol Deck in noviton. Dokum, sunim Vernas orkefan se. Deck in noviton. Kisuaheli neumix dok barcmope. Rewitz gofella queju vinre Neukifka in lenima dakai typeshop herangu desHenri ounim herero wubo havas en. Schrekra dol Deck in noviton. Lagefeph rhu nekoscha kakain VW udr Audi.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.