1. Hírek
  2. Polygon Úhelnice tesztközpontjában a ŠKODA megnyitotta korszerű törésteszt-laboratóriumát
Újdonság a ŠKODA-ról

Polygon Úhelnice tesztközpontjában a ŠKODA megnyitotta korszerű törésteszt-laboratóriumát

›A laboratórium az összes jelenlegi ütközésszimulációs tesztet lehetővé teszi, köztük az Euro NCAP legújabb előírásai szerinti vizsgálatokkal›180 kW (245 LE) rendszerteljesítmény, valamint RS-specifikus külső és belső kialakítás›A tesztberendezés elektromos gépkocsik vizsgálatára is alkalmas›Új kameratechnika és LED-technikájú világítás: optimális képminőség és fokozott energiatakarékosság

crash Open Corner

Mladá Boleslav, Budapest 2020. március 9. – Korszerű törésteszt-laboratóriumot helyezett üzembe Polygon Úhelnice tesztközpontjában a ŠKODA AUTO. A Mladá Boleslav közeli centrum az Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) 2020 eleje óta hatályban lévő irányelvei, illetve a további nemzetközi törésteszt-referenciaelőírás szerinti vizsgálatokat is lehetővé teszi. LED-technikájú világítási rendszer és a legkorszerűbb kameratechnika szolgálja az elvégzett ütközési vizsgálatok optimális dokumentálását, mégpedig fokozott energiatakarékosság mellett. A ŠKODA AUTO új részleget alakított ki az elektromos járművek töréstesztet követő kezelésére is.

 

Christian Strube, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kifejtette: „Új ütközésvizsgálati laboratóriumunk a lehetséges baleseti helyzetek még széleskörűbb és valósághűbb szimulációját teszi lehetővé, fontos műszaki előfeltételét teremtve meg annak, hogy a jövőben további emelhessük járműveink eleve magas színvonalú biztonságát. A tesztberendezés emellett az akkumulátorhajtású elektromos gépkocsik tesztelésének is minden műszaki követelményét kielégíti. Az elkövetkező évek során fokozatosan növeljük törésteszt-kapacitásunkat, s új tesztlaboratóriumunkkal tovább fokozzuk a Volkswagen Csoporton belüli felelősségvállalásunkat.”

 

Az új ütközésvizsgálati laboratórium több mint kétszer akkora, mint a korábbi vizsgálati központ, az ütköztetőcsarnok több mint 180 méter hosszú. Külön csarnokban kaptak helyet az elektromos járművek ártalmatlanítására szolgáló speciális felszerelések, a laboratórium szíve pedig az elektromos meghajtó rendszer. Utóbbi akár 65 kilométer/órás tempóra is gyorsíthat két egymással szemben haladó, s akár 3,5 tonna össztömegű gépkocsit, míg egy legfeljebb 3,5 tonna össztömegű jármű a pálya teljes hosszában 120 kilométer/óra maximális sebességet érhet el.

 

A laboratórium számos korszerű vizsgálóberendezéssel rendelkezik, mint például a „Flying Floor” tesztszán, amely az oldalirányú oszlopnak ütközéshez gyorsítja fel a ráerősített gépkocsit, de statikus borulás-szimulátor is szerepel a tesztfelszerelésben. A csökkentett átfedéses frontális ütközés (Small-Overlap Test) akadályai, valamint a hátsó ütközés és az autók közötti (Car-to-Car) tesztkonfiguráció akadálykocsija – egyaránt az új Euro NCAP követelményeknek megfelelő kialakításban – minden jelenlegi vizsgálati mód szerinti tesztet lehetővé tesznek. Az ütközés során ható erők nagyságát terhelésérzékelő mérőfal állapítja meg.

 

Egy önálló csarnokba a ŠKODA AUTO a gépkocsik elárasztására alkalmas berendezést telepített, amelyet az elektromos autókkal végzett ütközési teszteket követően akkor vesznek igénybe, ha a sérült akkumulátorokkal adódna váratlan probléma. A ŠKODA emellett új projektet is indított, amelynek célja az összes tesztadat digitális rögzítése, s máris számos adatot gyűjtöttek ki táblagépekre.

 

Az új tesztközpontban különböző kivitelben kilenc felnőtt- és négy gyermek-próbabábu szolgál a vizsgált járművek vezetőiként, illetve utasaiként. A próbabábuk beültetését optikai eszköz segíti, a megfelelő üléspozíció statikus fotogrammetria alkalmazásával ellenőrizhető. Húsz statikus és harminc fedélzeti – egyaránt HD-felbontású – nagysebességű kamera dokumentálja a töréstesztek eredményeit. Az optimális képminőséghez biztosított lehető legjobb fényviszonyok érdekében a ŠKODA AUTO a tesztberendezés teljes fénytechnikájára egy 100 ezer lux megvilágítást nyújtó, LED-technikájú rendszert alkalmaz, amelynek előnyei között a negyven százalékos elektromosáram-megtakarítás mellett a magas fokú hőstabilitás is szerepel.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.