Első lépésben a német „Auto Bild” és az ország legnagyobb példányszámú vasárnapi országos napilapja, a „Bild am Sonntag” olvasói szavazták be a Škoda legkelendőbb modellsorozatának sportos modelljét a kategória 16 autója közül az első háromba. A szakértő zsűri ezt követően ezt a három döntőbe jutott autót kihívást jelentő tesztvezetésnek vetette alá a német Lausitzring versenypályán. Ez a győzelem a cseh autógyártó kilencedik Arany Kormánykerék-győzelmét jelenti. A Škoda Auto vezérigazgatója, Klaus Zellmer a berlini díjátadón vette át az elismerést.
A Škoda mindig arra törekszik, hogy ügyfeleinknek többet adjon, mint amit elvárnak, és az Auto Bild és a Bild am Sonntag olvasóinak, valamint a szakértő zsűrinek ez az illusztris díja tükrözi ezt a törekvést. Hálás vagyok érte. Bestsellerünk, az Octavia a Škoda ikonikus modellje, amely folyamatosan jó pontokat szerez a márkára jellemző tipikus erényeivel: tágasságával, praktikumával és kiváló ár-érték arányával. Ezek a tulajdonságok segítettek abban, hogy az Octavia Combi tavaly és 2024 első felében is a legkelendőbb kombi lett Európában. A modell negyedik generációja folytatja ezt az utat, az Octavia Combi RS a legsportosabb változat. Megtiszteltetés számomra, hogy felvezethettem a díjkiosztó szinpadára!” – mondta Klaus Zellmer, a Škoda Auto vezérigazgatója az átadón.
Az Octavia Combi RS 15 versenytársát előzte meg
Idén 78 új autó versengett az áhított Arany Kormánykerék-díjak egyikéért. Minden gyártó legfeljebb három modellt jelölhetett. Az „Auto Bild” és a „Bild am Sonntag” olvasói aztán a Lausitzringen tett szakértői tesztvezetésekkel döntötték el, hogy ezek közül végül melyik kerüljön be a döntőbe. A járművek hét különböző kategóriában versenyeztek. A középkategóriában 16 új modell indult. A Škoda Octavia Combi RS az összbenyomásával nyűgözte le az olvasókat, és a Lausitzringre szóló döntőbe jutott. Itt a részletekbe menő tesztvezetések során a bestseller modellsorozat sportos csúcsmodellje vezetési tulajdonságaival nyűgözte le a 21 fős, autóversenyzőkből, újságírókból és hírességekből álló zsűrit. A zsűri tagjai között volt a rali-világbajnok Sébastien Ogier és a motorsport-legenda Hans-Joachim Stuck, egykori Formula-1-es pilóta és Le Mans-győztes is. A járműveknek számos területen kellett pontokat szerezniük, például fékérzet, gyorsulás, agilitás, kormányzás stb.
A siker kulcsa: a tökéletes csomag
Az Octavia Combi RS 195 kW (265 LE) teljesítményt kínál. Hétfokozatú DSG automata sebességváltóval rendelkezik, végsebessége pedig 250 km/óra. Négyhengeres turbófeltöltős benzinmotorja az EA 888 motorcsaládból származik. A Škoda eddig több mint hétmillió példányban eladott bestsellerének csúcsváltozata fekete külső karosszériaelemekkel és a belső tér RS Design Selection kivitelével kapható. A felszereltséghez LED Matrix fényszórók, fűthető sportülések és egy modern infotainment rendszer tartozik, amely a ChatGPT-t is magában foglalja a továbbfejlesztett hangalapú asszisztensi funkciókkal együtt. A kiváló ár-érték arányt képviselő Octavia Combi RS egyaránt alkalmas kényelmes flottajárműnek és sokoldalú családi autónak.
Ez már a kilencedik Arany Kormánykerék amit a Škoda kapott
Az első Arany Kormánykereket 1976-ban ítélte oda a Bild am Sonntag című lap. Majd a német vasárnapi lap 2009-ben kezdett együttműködésbe a „Auto Bild” autós magazinnal, és onnan kezdve közösen értékelik a nevezőket. Az Octavia Combi RS idei sikere a Škoda kilencedik győzelmét jelenti ezen a nemes versengésen. A cseh autógyártó 1999-ben kapta meg az első Arany Kormánykereket az első generációs Fabiáért, majd az utód 2007-ben megismételte ezt a bravúrt. A második Octavia generáció 2004-ben, míg a második generációs Superb 2008-ban kapta meg a trófeát. 2017-ben a Karoq körözte le vetélytársait, 2019-ben pedig a Kamiq kapta meg a rangos díjat. 2021-ben az Arany Kormánykerék az Enyaq-é lett, majd egy évvel később a kupé változata, az Enyaq Coupé RS vitte haza a díjat Mladá Boleslavba.